Svensktopps-försäljningschef-jurymedlemmen.

Ni kanske har hört att de talar om listettor och artister som har legat på svensktoppen länge osv.
Nu är det så att nästa gång ni hör en svensktoppslista så är det min alldeles egna mamma som varit med och röstat fram vilka som ska få vara med. Fråga mig inte varför men av någon anledning har hon blivit uttagen att tillsammans med ett antal andra rösta fram svensktoppslistan vilket hon själv ser som ett otroligt viktigt uppdrag och ett privilegium som inte många människor får uppleva under sin livstid.

Så jag får väl passa på att hylla min mamma, svensktoppskungen! 

http://www.youtube.com/watch?v=cC94C7Qn65k 
denna låt har enligt den säkra källan wikipedia legat längst tid på svensktoppen genom tiderna.
Den låg på listan i över fem och ett halvt år, totalt 278 veckor.

Sten & Stanley är de som haft flest låtar på listan.

Det va bra så.
Maja Fröjd, dotter till Svensktoppsjuryn.


Kommentarer
Postat av: Lisa

WOW!! Cool mamma, jag har också vart med i den juryn en gång för några år sen, o jag kan lova att jag kände mig också lika viktig o stolt. Hälsa Mami, kram LISA - big fan of Svennetoppen!

2010-07-19 @ 22:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0