Firande i byn.

I torsdags åkte jag hem till Gullspång för att jobba 18-09.30 på fredag. När jag slutade jobbet åkte jag vidare till nästa jobb där jag va ett par timmar innan det var dax att åka in till Mariestad för att fira två stiliga studenter. Jag kan inte annat än att hålla med Petronella, man blir allt bra rörd av studenten, man blir på något sätt stolt och lycklig när de springer ut stiligare än någonsin med tre års slit och studier med sig allt samlat i ett litet kuvert.  
Efter stan åkte vi först hem till David i Otterbäcken och firade honom och sen hem till kusin Anton i Hova och firade där. När studenterna och utkastarna åkte viadare till Olstorp stannade jag och mamma kvar med Lena och grabbarna och firade vidare, vissa firade lite hårdare än andra och jag firade lagom.

I lördags åkte jag in till Hova och joinade grabbarna igen, denna gången kollade vi på VM på Veras och anvjöt lite drycker. För er som inte känner alla dessa grabbar jag tjatar om jämt så kan jag säga att det nog är världens goaste gäng och man kan inte annat än att va lycklig i deras sällskap. De är också väldigt uppfinningsrika, iår har de exempelvis en VM klubb med medlemskort och allting där varje karl representerar ett land. När landet spelar så är den som har laget matchvärd och bjuder alla grabbar på mat och dryck från det landet. Ganska mysigt skulle jag vilja säga.

Idag har jag varit ute och promenerat med Wilma och varit hos morfar och hälsat på och lämnat en liten matlåda. Av någon anledning jobbar hela familjen när jag är hemma, mycket dålig planering från deras sida. Men ikväll ska jag bli bjuden på mat av Martin, Malin och tjockis Harry. Annars har dagen mest gått ut på att återhämta sig från allt  firande för imorgon är det match och det finns bara vinst i min skalle nu.

Det va bra så.
Maja Fröjd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0