Midsommar.

Jag är nog kär i midsommar, jag älskar dagen! Våran familj firar alltid midsommar ute i Mormor och Morfars sommarstuga. På fotbollsplanen i Frövetterstorp samlas alla stugbor med familjer och klär en midsommarstång, dansar, har lotteri, fikar och min favorit, Godisregnet. Tyvärr har jag blivit lite för gammal för att springa runt och jaga de där söta karamellerna, men oj va mysigt det är med traditioner. Ett par midsommrar har jag missat stugan av olika anlednigar och när jag gör det infinner sig inte den där riktiga midsommarkänslan. Utan då tror kroppen att vi har hoppat över dagen. Men i år har vi inte hoppat över något, maten kunde tillochmed ätas ute i år och det hör inte till vanligheterna. 

Jag sitter här och funderar på vad dagen ska erbjuda, en lugn kväll på snövägen eller en mindre lugn kväll i Gullspångsområdet med Storasyster Fröjd. Ett svårt val att ta, kommer Matilda orka med mig en hel kväll? Aja, jag får klura lite här medan jag tittar på fantastiska Gilmore girls.

Glad midsommar!

Det var bra så.
Petronella Ek  

Kommentarer
Postat av: Storasyster Fröjd

nemas problemas ;)

2010-06-26 @ 19:01:00
Postat av: SSF

Bää ;)

2010-06-27 @ 15:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0