Student + 50 årsfrirande

Idag är en stor dag! Min Emp och ungen Lillpill går och tar studenten. Helt sjukt stora. Empa var nyss här och fick en liten makeup till den stora dagen och av någon anledning stod hon och smålog hela tiden. Jag hoppas att de får en kanondag trots att vädret inte är med dem. Tänk att det var hela två år sedan jag och mina vänner stod där och var lyckliga och sorgsna på samma gång så att tårarna sprutade. Troligtvis kommer mina tårar att titta fram även idag, det är något med studenten som får mig att börja gråta. Detta fenomen infann sig långt innan jag själv sprang ut med mössan i högsta hugg. Men vad gör det om jag tjuter lite när någon annan har en sån enorm lycka!    

I all denna glädje är jag dock lite förbannad, det finns fyra skolor i närområdet. Hur svårt kan det vara att se till att alla går ut en varsin tid? Jag antar att det är fler än jag som har studenter att uppvakta lite här och där och hur ska man kunna se alla när de går ut samtidigt. Jag trodde de hade lärt sig något av förra året! Skandal! 

Det är även en stor dag på Snövägen idag, en viss Annika Ek går och fyller 50 år! Om jag skulle beskriva denna underbara människa skulle jag behöva bra mycket mer plats än blogginlägg så därför struntar jag i det men ni förstår ändå hur bra och vacker hon är! Tänk 50 år, man kan inte ens föreställa sig hur livet kommer se ut när det är min tur. Men en sak är säker, jag hoppas att jag liknar min Mamma!

Jag ska göra allt i min makt för att studenterna och Mamma ska få en fantasktisk dag!

Det var bra så.
Petronella "tjutarn" Ek

Min vackra Emp! Älskade Lillpill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0