Olstorp.

I lördags var jag på äventyr. Majbaj jobbade natt, då passade jag på att se stora vida världen. Jag, storasyster Fröjd och påfågelEmma åkte på kalas. Scotts spelade på kalaset, sångarn är snygg. Det här kalaset låg i Olstorp(?), jag funderar på om Olstorp är ett ställe eller om det bara var dansbanan som hette så. Aja, det ligger i allafall där borta någonstans i skogarna. Jag har nog aldrig sett så många träskor och skinnjackor på en och samma gång. Men Olstorp var trots det ett trevligt ställe, mycket folk och faktiskt ganska stort. Men en sak kan de inte där långt ute i urskogen, Köa! Jag har aldrig någonsin sett ett så organiserat kösystem. (Köskola under ledning av Petronella Ek, anmälan skickas till box 35896 Karlskoga senast den 10/7-2010.) Med vassa armbågar och en lysande taktik lyckades vi ganska smärtfritt få vad vi ville ha. Det var tur att jag inte kände någon, då hade min taktik inte fungarat.

Den här veckan bjuder också på kalas, Karlskoga fetsen, imorgon, kul! Jag gillar när de anstränger sig för att få stan att leva upp. Därför kommer jag helhjärtat stötta Festen.

Till helgen blir jag Hus och Hund ägare, till viss del även Bilägare. Det jag funderar på nu är hur jag ska våga sova i ett stort hus helt själv. Kommer aldrig sluta väl, jag hoppas att jakthunden är bra mycket modigare än vad jag tror. Om det är någon som har tips på hur man skrämmer bort spöken (och tjuvar) på enklaste sätt så hör gärna av er.

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer
Postat av: SsF

Du va i Tidan Peckan. De blev en händelserik afton som vi får ta en repris på. Titta på programmet å säg till sen. Då kanske till och med LsF hänga med så hon inte missar nått ;)

2010-06-29 @ 19:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0