Do you think about me now and then?

Jaha, nu sitter man här med ett värkande öra. Vad va det jag sa, det räckte inte med att va förkyld och ha feber för att jag glömde säga peppar peppar. Nej, nu har jag åkt på mitt livs första öroninflammation också och inte nog med det har jag haft världens äckligaste stortå sedan i lördags. Tån vägrar sluta producera var och har definitivt inte velat ha skor på sig de senaste dagarna. Bra vidrig ser den ut kan jag lova.

Men men, kl 03.00 inatt vaknade jag av att mitt öra gjorde grymt ont. Eftersom det vägrade gå över även fast jag tagit en alvedon så ringde jag min kära mor hemma i Gullspång. För när man inte längre har en mormor som har svar på allt och kan diagnostisera sjukdomar bättre än självaste Dr Shepherd så får man ta det näst bästa. Fast nu får man väl nästan säga att mamma är bäst då, då konkurrensen liksom är borta. Hon svarade iallafall lite trött att jag nog hade öroninflammation och att jag kunde ta en alvedon till och försöka sova lite.

Hon hade ju inte helt oväntat rätt, även doktorn jag besökte idag konstaterade efter 10 min att jag hade öroninflammation. 120 spänn tog han för det mamma hade konstaterat via telefon nyvaken kl. 03.00, skön dagslön han lär ha den karln.

Vad vill jag komma fram till då? Jo, att även om det mest är femåringar som kör med repliker som - jag vet att det är så för det har min mamma/pappa sagt  och att jag blev helt dumförklarad imorses för att jag är 20 år och ringer min mamma mitt i natten så tänker jag fortsätta konsultera mina föräldrar om diverse problem (oavsett tid på dygnet), för av någon anledning har de fanemej alltid rätt (även om man inte alltid vill erkänna det). Sorgligt nog kommer man inte alltid kunna fråga sina föräldrar om råd heller och då är det bäst att fråga så mycket man kan nu så att man kan svara på allt och lösa alla problem när man en dag får egna barn.

Kanske fick mamma svaren på allt nu när hon blivit farmor? I vilket fall känns det iallfall tryggt att mina barn kommer få en lika bra mormor som jag en gång hade. Och förhoppningsvis blir jag en dag en lika bra mamma som min egen.

Det va bra så.
Maja 5 år.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Min doktor va billigare :)

2010-03-10 @ 20:40:11
Postat av: elin

nageltrång? :/

2010-03-10 @ 20:54:41
URL: http://http.niile.blogg.se/
Postat av: maja

elin : ja, fast jag har alltid haft nageltrång så det lider jag inte direkt av längre :) men nu har det ju tydligen blivit nån inflammation eller nått sånt i skiten..



matilda: tur för dig snålis!

2010-03-10 @ 20:58:25
Postat av: Mamma

Det är nog det vi är till för , eller ?

2010-03-10 @ 23:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0