Peppar Peppar!

För ett par dagar sedan satt jag i bilen med min mamma och vi pratade om hur sällan jag är sjuk. Vi kom fram till att jag nästan aldrig är sjuk. Inte ens när jag va liten va jag sjuk, jag va avundsjuk på mina syskon när de fick dricka hostmedicin när de va sjuka minns jag. Den värsta sjukdom jag haft heter magsjukan och den är väl inte helt ovanlig vad jag har förstått. Jag är lyckligt ovetande om hur det är att ha sånna där inflammationer alla pratar som typ.. öroninflammation, ögoninflammation, lunginflammation och bihåleinflammation.

Men tji fick jag för att jag göttade mig i mitt friska liv, för va glömde jag göra? Jo, säga peppar peppar ta i trä. Så nu är jag lite huk som Richard skulle sagt. Huk är för er som inte fattade det ett annat ord för sjuk. Jag lider dock av en vanlig andra gradens förkylning eller något sådant skulle jag tro, men den kommer ju såklart jäkligt olägligt med tanke på att jag ska åka slalom för första gången i livet på lördag och jobba imorn. Jag har därför bestämt mig för att jag måste va frisk imorn, för nu har jag inte tid med att må dåligt längre.

Nu ligger jag o grämer mig över att jag glömde säga ramsan som jag alltid gör när man diskuterar sånna här saker och konstaterar att jag aldrig brutit ett ben i kroppen eller aldrig varit speciellt sjuk. PEPPAR PEPPAR TA I TRÄ! Jag är helt övertygad om att det är därför jag är sjuk nu. Därför ligger jag i sängen nu, kollar lämpligt nog på Greys, dricker te och knaprar halstabletter.  

Pek försökte igår tvinga i mig någon hälsokur och blev mäkta arg på mig när jag förklarade att jag inte tror på medicinering och smärtlindrande tabletter och annan skit. Jag tror att kroppen mår bäst av att härda och läka sig själv. Detta har Pek väldigt svårt att acceptera, hon gillar hälsokurer och ipren och sånt och blir väldigt irriterad när jag inte håller med henne.

Nej, back to bed. Nu är jag anfådd av allt skrivande.
Jo just det, vet inte om jag är den enda men varför önskar man alltid att man vore typ 7 år och blev ompysslad av sina föräldrar när man blir sjuk.
En fullt frisk Fröjd flickai unga dar!

Det va bra så.
Maja Fröjd



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0