Sommartider hej hej sommartider.

Jag satt nyss i RYN (saaben) och lyssnade på skivan som bor i saaben som jag mixat ihop, troligtvis i sommras. Detta antagande beserar jag på att Gyllene Tider började sjunga sin låt sommartider och jag diggade med i ett frenetisk huvudnickning och trummande på ratten. Det är lite fantastiskt att denna låt år efter år lyckas locka fram sommarkänslorna. Vilken hitt de slog te med de där pöjkera, Bra jobbat Per!  
Men tillbaka till nuet, jag sitter alltså där i bilen och lyssnar på denna låt och längtar lite till sommaren (som stora delar av Sveriges befolkning gör) men så tittar jag runt omkring mig och ser massa vit snö som glittrar i solljuset. Och ett stort leende sprider sig på mina läppar. Vilket underbart väder det är ute!! Solen skiner, snön glittrar, frisk luft och minusgraderna har lagt sig på en perfekt nivå! Jag lämnade RYN på lasarettet och cyklade hem och hela vägen hem hade jag ett leende på läpparna och njöt av varje sekund! Jag mötte ett par äldre damer och de kunde inte heller sluta le! Detta väder är verkligen helt underbart och gör mig glad ända in i hjärtat! Jag är fruktansvärt avundsjuk på Maja som ska få åka skidor och njuta av att vara ute en hel dag! Tänk att få vara barn igen och leka hela dagen i snön, jag vill bara hoppa i alla stora snöhögar jag ser och rulla mig i all snö som ligger lätt och orörd. När jag hade ställt cykeln i garaget och gick upp mot porten så tänkte jag att om jag hinner idag ska jag sätta mig på taket med en massa filtar och en bra bok och bara njuta njuta njuta! För vem vet när vi kommer få en sådan här underbar vinter igen? En massa snö som ger ljus och inget slask som fryser och ställer till problem. 
   Många som jag har pratat med tycker att vinter nu kan vara slut. Men jag är en av de få som i år inte kan få nog av den fina vintern och jag hopps vi får behålla snön ett par veckor till!

Jag tror vi alla har märkt att våren är påväg och mitt tips till er är att njuta av de sista kalla fina dagarna och spendera mycket tid utomhus och låt solen spegla sig i den glittrande snön och lysa rätt upp i ansiktet! Och gå runt med ett leende, för det gör jag!  

Jag vet att detta anses vara en julsång, men just nu lever vi i ett fantastiskt vinterland!
http://www.youtube.com/watch?v=akxZ2QfFuaM


Det var bra så.
Petronella "vinterälskaren" Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0