Bara helg hela tiden.

Nu är det helg igen, eller? Räknar man det som helg när man jobbar?

Spotify bestämde sig häromdan att vi skulle betala för att få spela lite musik på Viadukt. Men det är ju inte vi så värst sugna på, inte alls sugna. Man blir lätt lite bortskämd när vi inte har betalat. Så spotify har inte fungerat på några dagar. Men nu skulle jag lyssna på en låt från en länk och vipps kunde jag lyssna på både låten och våra listor på spotify. Vad händer? Det är inte alls troligt att Maja har gått och betalat utan att säga nått? Eller har jag nu gått med på att betala fast omedvetet? Det mesta jag gör med datorn är omedvetet så det är inte alls otroligt att det faktiskt är så. Men jag har ju inte tryckt någon knapp utan bara gjort som vanligt.. Aja, framtiden får utvisa.

I ganska många lägen önskar jag att jag var datakunnig. Lika duktig som Lisbeth Salander vore ju inte helt fel. Men jag skulle nöja mig med att kunna förstå vad han (datorn) vill mig när han när han sänder ut ett klickande ljud och brummar som tusan. Och vad han har hittat på för bus när helt plötsligt skrollen inte funkar. Mitt vanliga sätt att lösa dataproblem är att ringa en vän eller starta om datorn. Men det klickande ljudet försvinner inte vid en omstart och jag vågar inte stänga ner spotify nu i fall han (spotify) får ett utbrott igen. Så jag får helt enkelt klara mig utan skroll ett tag. Och klickandet.. hmm.. ja, jag får nog ringa en vän.


Det var bra så.
Petronella Ek

Helt plötsligt började skrollen att fungera?!! Förstog datorn att jag var lite irreterad på honom eller är jag väldigt datakunnig, har jag någon dataförmåga som jag inte är medveten om? Det får vi nog aldrig veta, men jag är glad i allfall. Skrollfunktionen underlättar mitt nördande!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0