HURRA HURRA HURRA!!!

YES YES YES! Är så extremt överlycklig just i denna stund! För er som följer bloggen så vet ni att jag skrev kontrakt på lägenheten bredvid den jag bor i nu för ett par veckor sedan. Det va en liten etta med kokvrå. Igår fick jag mail av en tjej som jag pratat med tidigare om att hon eventuellt skulle flytta ifrån sin lägenhet på torget men då vi pratades vid sist så hade hon andra spekulanter på lägenheten. Men igår skickade hon som sagt och frågade om jag fortfarande va intresserad. Det va jag ju givetvis men nu hade jag ju redan skrivit på kontraktet för ettan, JÄKLA SKIIIIT tänkte jag. Jag tog iallafall med mig Peckan och gick och tittade på hennes lägenhet, den va givetvis kanonfin, en två med ett riktigt kök och en riktigt bra och billig hyra. Aldrig i mitt liv har jag ångrat att jag för en gångs skull haft framförhållning och fixat en lägenhet i tid. Nu ville jag ju verkligen ha den där tvåan! Pappa va av en händelse i Karlskoga och kom också dit och titta, även han tyckte att lägenheten va jättefin.

Det hela slutade iallafall med att jag ringde till Hallberg, min nuvarande hyresvärd och han va som vanligt världens snällaste person i hela världen och lät mig riva kontraktet på ettan och slippa tre månaders uppsägningstid och allt vad det heter. Jag överdriver inte när jag säger att Stefan Hallberg måste va den snällaste och mest tillmötesgående person jag någonsin mött. Så till er som är sugna på att flytta finns båda denna fina tvåa som jag och Peckan bor i nu ledig och den lilla ettan som jag skulle flyttat in i är ju också ledig.

Idag ringde jag till den nya hyresvärden och nästa vecka ska jag skriva på kontraktet! Så otroligt, fantastiskt och underbart! Om det gick att komma närmre centrum än vad jag redan bor så har jag lyckats, torget blir min nya adress. Och nu kan jag återigen erbjuda er mina kära vänner sovplats under Putte I Parken :) :)

Det va bra så.
Maja ''gladast i världen'' Fröjd

Kommentarer
Postat av: Gibban

Varmt välkommen hit till Torget. Kände på mig att det bara var en tidsfråga tills du skulle dyka upp! Hoppas du kommer att trivas förträffligt och njuta av den något kortare promenaden hem från Stadshotellet =)



// mvh Viktor Gibbs

2010-05-12 @ 22:40:23
Postat av: Maja

Tack tack! Ja, ska li så skönt att slippa va andfådd varje gång man kommer hem. Blir du kvar på torget? Isf, får jag väl bjuda in er grannar på en inflyttningsfest såsmåningom :)

2010-05-12 @ 23:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0