Just nu på Via.

Vad händer just nu på Viadukt? Jo, Majbaj sitter och pluggar lagar, paragrafer och liknande. De enda tecknen på att hon fortfarande är vaken är ljudet från bladen när hon bläddrar i böckerna och ett par djupa uppgiva suckar. Jag färgar håret, jag och min svägerska har arbetat fram en plan för hur jag ska uppnå bästa resultat. Jag hoppas och litar på att Karin kan det här och att jag blir skitsnygg i håret.

Ännu en helg kommer passera utan alkohol för våran del, rekord? Men idag har det inte suttit fel med lite grillad mat, en kall cider och goda vänners skällskap. Men vi nöjer oss med tacos, dricka och besök från gullsång. Inte fy skam! Vi har öppnat fönstren i lägenheten och det resulterar i att vi hör allt som händer här utanför, inget undgår oss på Viadukt. Alldeles nyss åkte en bil förbi och poppade sommartider med gyllenetider. Och då känner man verkligen att sommaren är påväg.

Det har förövrigt skett en förändring på Viaduktgatan. Det stängsel som har blockerat halva parkeringen har nu försvunnit, de har äntligen efter ett år byggt klart i närliggande kommunhus. Detta innebär för oss boende att, det finns fler parkeringsplatser utanför. När man då kommer med bilen behöver man inte längre hålla andan av spänning, ska man kunna parkera utanför eller behöva åka ner till grusparkeringen som ligger ungefär en mil bort? Det blir även kortare väg till och från statt (om man nu går dit), för nu kan vi använda den litta minitrappa som finns och slipper gå runt hela parkeringen. I och med att de har byggt klar slipper vi även alla jobbiga byggljud som har en förmåga att hålla en vaken när man egentligen borde sova. Som ni föstår var vi väldigt glada när vi vaknade en morgon här i veckan och insåg att denna förändring hade skett.

Nu är det dags att skölja ur färgen i håret. Vi väntar med spänning på resultatet.

Det var bra så.
Petronella Ek

 
Parkeringen som vi gillar den..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0