Med våren kommer pollen.

Nu är det vår, det känner jag. Min näsa är full med snor som rinner. Jag ser ut som ett barn, ni vet när de har snor på hela läppen och röd näsa likt den där renen Rudolf. Mina ögon är kliiga och det känns som om någon har stoppat in bomull i ena örat som fyller hela öronen och huvudet. Detta mina vänner kallas allergi, men enligt de där männen och kvinnorna i vita rockar har inte jag någon allergi utan bara en allergiskreaktion. För det ska tydligen vara skillnad på dessa två fenomen. I mina öron är det samma sak, jag mår ju lika dåligt varesig det är en hederlig allergi eller bara en sketen reaktion. Men trots detta så vill jag ha vår och sommar! Så jag står ut med att knapra lite tabletter och spruta näsan full med spray bara för att få njuta av den mysiga våsolen som senare kommer ge oss en sommar. En sommar som förhoppningsvis kommer innehålla mysiga grillkvällar, härliga dagar vid möckelnsstrand, besök i frövättern, fotboll på en solig Bråtenvallen, Putte i Parken i goda vänners lag, med mera med mera.

Nu har hockey VM dragit igång, mitt i våren. Det gillar jag, en liten förlängning av de bästa delarna av vintern. Jag hoppas att Bengt-Åke och karlarna kan få ta hem en medalj och prestera bra hockey! Det unnar jag de där killarna utan tänder. 

Jag och Maja firar måndagen med att dela på en Cider, eftersom vi inte har någon semester där vi kan dricka ett glad vin varje dag så passar vi på när vi börjar jobbet/skolan sent dagen efter.

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0