Ondskan day 3.

Mycket känslor florerar i min kropp just nu. Jag känner hur depressionen kommer närmre och närmre trots att Pek försöker hålla modet uppe och säger att vi snart klarat halva tiden tillsammans med ondskan. Jag försöker som alla vettiga människor hitta en lösning på sopp-problemet. Jag utvecklar hela tiden nya teorier om hur soppveckan skulle kunna göras lite roligare. Idag får vi bara äta soppa och frukt och grönsaker. Förgäves försökte jag intala Petronella att jordgubb inte kan va så farligt att äta och borde kunna räknas till frukt eller grönsak likväl som bär. Men hon är så äckligt jäkla sträng hela tiden. Hon tänker inte på stackars mig som genomlidit detta helvete en gång förut.
I början av veckan sa vi att vi inte får äta skräpmat direkt efter avslutad soppdiet. Men jag kan lova er att bilden av kebabtallrik inte kommer försvinna från min näthinna förän jag fått stilla mitt begär. På måndag blire kebabtallrik. Efter det behöver jag inte äta mer skräpmat.

Idag tröstade jag mig lite med att vi iallafall skulle få äta världens goaste fruktsallad, även den visade sig vara en besvikelse. Vad är fruktsallad utan glass? Typ som hamburgerbröd utan hamburgare och all tänkbar mat utan ketchup om ni förstår hur jag menar. Dock va fruktsalladen väldigt exotisk och innehöll i princip all frukt som man kan finna i en livsmedelsaffär. Fruktsalladen visade sig också bli Sveriges största tvåmannasallad då den inte ens fick plats i en skål.



Det va bra så.
Maja Fröjd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0