Ondskan day 4.

Ondskan har nu börjat sätta sina spår, mest på Majas humör. Hon kan vara riktigt spydig, så tänk efter två, tre kanske till och med fyra gånger innan ni säger något till henne. Hon har i flera dagar velat ge upp och igår kväll försökte hon med, "om vi äter upp den soppan vi har så slutar vi sen" och "om vi håller på i fem dar så räcker det..". Hon är även väldigt ledsen för att hon inte får äta normal mat som alla andra får och det gör henne lite aggresiv. Om det ska bli något resultat av denna diet så får jag ta fram hårdhandskarna och vara stenhård för att ens få henna att slutföra detta. 

Idag tog soppan slut och när jag stog och kokade ny ondska kände jag mig lite som en häxa som kokade en elak giftig trolldryck. Det hade ju varit lite mer spännande.. 
Jag börjar tvivla på att ondskan ska göra mig smalare, efter gårdagen skulle man ha gått ner två kilo! Men jag kan inte förstå från vilken kroppsdel ondskan skulle ha tagit de två kilona. 

Imorgon ska jag med Mamma och slösa pengar i örebro. Eftersom morgondagens mat ska bestå av soppa, kött och tomater så får jag alltså ta med mig en matlåda med soppa och värma i samma mickro som de värmer barnmat i. Och på lördag fick jag erbjudandet att följa med på ett 50års kalas. Men det är ju en omöjlighet, jag kan inte ta med mig soppa dit och äta medan de andra får äta god mat och en massa fikabröd. Ondskan kräver mycket av oss, planering, uppoffring, tålamod och den förstör även våra smaklökar. Jag längtar efter mat som har smak.     

But we are still going strong..

Det var bra så.
Petronella Ek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0