Söndag.

Söndag, en typisk söndag är påväg att ta slut. Jag jobbade natten till idag och efter det åkte jag hem till snövägen och tänkte sova. Men icke, på snövägen skulle de tydligen lägga golv. Dunkande och sågande har hållit mig vaken stora delar av morgonen/förmiddagen. Efter att ha jobbat natt och bara fått en vilodag mellan omgångarna den senaste veckan är jag väldigt sliten nu och än är inte mardrömsschemat slut.. men snart. Jag har ju trots allt ett (tre) jobb så jag ska väl inte klaga.

Som sagt är det en typisk söndag, latdag! Har legat i soffan precis hela dagen, gött! Framför mig har jag dricka, guds gåva till mänskligheten (choklad) och lite annat godis och nu mår jag illa av allt ätande. Det här har varit en riktig unnar helg, jag har troligtvis gått upp de där ca två kilona som ondskan/soppan snodde från mig. Så nu är allt som vanligt igen, skönt. Att vara smal är överskattat... 

Jag tog nyss en powernap, klockan var då 21.00, är det helt okej? Vet inte, men jäkligt skönt. Nu orkar jag se klart VM matchen, det är ju bra. Just nu leder Sverige med 3-0 mot Kanada efter andra. Sverige leder mot Kanada! Det är ju lite skräll. Visst, Kanada har inte ett stjärntoppat lag med det har definitivt inte Sverige heller. Jag tycker att de blå killarna gör ett bra jobb, hoppas de klarar av att hålla i ledningen i sista..

På tisdag är det Rävjakt på Kilsta IP, det ska bli spännande och jag är grymt taggad för revansch. Jag hoppas också att karlskogaborna går man ur huse för att se var Karlskoga Dam har att visa upp. För jag kan garantera att det blir ett hett derby. Trots samarbete är vi seriekonkurenter och slåss om samma poäng! Dessutom vem vill dyka upp på nästa träning som förlorare?  
Jag har även lite ångest nu, jag har ännu en gång gett mig in i något som jag inte riktigt gillar. På onsdag ska jag, Varg x2, Marie, Hong, plus en för mig okänd tjej springa (?!) vårruset. Det jag ser mest fram emot är picknick korgen vi ska få dela på efteråt.   


Det var bra så.
Petronella "söndagsvalrossen" Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0