Våldgästning på Via.

Plötsligt händer det. Jag satt i godanro och stylade mig i lägenheten när jag hörde någon ropa -Maja Maja utanför fönstret. Ingen stalker den här gången utan bättre upp mitt gudbarn Richard i sällskap av Jenny. Jenny skulle va chaufför till ett par glad Gullspångare och stannade då här en stund istället för att åka dubbla vändor. Jag och Pek bjöd på tacos och sedan ringde det lämpligt nog och finbesöket åkte tvärt hem igen, mätta och glada. Underbart är kort. Richard ville hyra film och sova över men det får bli en annan gång för det va ingen som orkade åka hit och hämta honom imorgon igen.

Idag har jag även jobbat med laget en sväng på Boforsområdet eller va det nu kallas. Det va ett mycket läskigt område. Grindar och stängsel avgränsar området från omvärlden och hela Gullspång skulle få plats därinne. Hade det varit mörkt hade det sett ut som en riktigt vidrig skräckfilm. Jobbet gick ut på att fästa dubbelhäftad tejp på en blå plastbit och sedan ta bort skyddsplasten och sätta dit en silvrig plåtbit. Väldigt spännande. I vilket fall är det roligare att göra saker när man gör dom i gott sällskap.


Nu blire unn och 27dresses.

Det va bra så.
Maja Fröjd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0