Dejtarn.

Idag hade jag en dejt planerad. En dejt med Jörgen. Jörgen skulle komma hem till mig klockan tio. Jag stylade mig, diskade, städade, bäddade, drog upp persiennerna och fixade allmänt fint i lägenheten. Sen slog jag mig ner och med stor förväntan och lite nervositet väntade jag på att Jörgen skulle dyka upp. Fem i tio kom jag på, jävlar borsta tänderna, jag rusade till badrummet och borstade gaddarna och när jag står det med tandkräm i hela munnen ringer det på dörren. Som tur är var Empa hemma, hon fick öppna. Det kändes lite sådär, jag vill ju inte att han ska se Empa före mig och kanske gilla henne bättre. När Empa hade öppnat dörren så sa en kvinnoröst på grov skånska, "Hej, det var någon hylla som satt löst." Mm, sa empa och visade hyllan.
Men, men vart är Jörgen?? Jag som hade gjort allt detta för Jörgen och sen kommer en kvinna och en gammal man. Besvikelsen går inte att beskriva och jag vet inte vad jag ska hitta på nu för att få hit Jörgen. Jag gjorde mitt allra bästa, jag ringde ju till och med till honom. Jörgen är min bovärd och jag hoppas att de i alla fall kan slå sina kloka huvuden ihop och fixa min hylla så att jag kan ha mina tallrikar i skåpet. Det är han skyldig mig! 

Nu ska jag och mitt nescafé lyx återgå till studierna. Det är tenta på fredag, Petronella vill inte skriva tentan och har ingen bra känsla inför den. Och inte har den blivit bättre idag när Jörgen dissade dejten, jag kommer troligtvis att fundera på han och hans känslor under hela tentatiden så att jag inte kan få ur mig ett vettigt ord. Tur att målvaktstränaren i TFK Nova Eslöv vill para ihop mig med hans son. Det kanske kan få mitt hjärta att läka.

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0