Högstadiereunion + infektion.

Ja, det är väl dags för en liten uppdatering om helgen om varit. I fredags var jag i Ullared och shoppade loss med familjen och i lördags var det äntligen dags för en återträff med min gamla högstadieklass 9B. Jag va väldigt laddad vilket nog märktes under kvällen. Vi började kalaset hemma hos mamma i Gullspång och sedan begav vi oss mot statt Mariestad. En fantastisk trevlig kväll med många kära återseenden kan väl sammanfatta kvällen.
-
På söndagen fick jag verkligen känna hur rolig lördagen hade varit när jag vaknade upp ca 10.00 och såg mycket dimmigt. Men gud, hur mycket smink kan jag ha kvar i ögonen tänkte jag men upptäckte strax därefter att det inte var smink utan linserna som av någon anledning fortfarande satt kvar sedan gårdagen som orsakade den dimmiga synen. Fort som f plockade jag ur linserna men dimman stannade kvar ett par timmar till.. Som tur va försvann dimman efter några timmar till min stora glädje vilket jag snart skulle få ångra. Senare på eftermiddagen började nämligen mina ögon svida så till den milda grad att jag inte kunde hålla ögonen öppna långa stunder och en tårliknande vätska rann konstant ur ögonen. När smärtan blev olidlig ringde jag då till sjukvårdsrådgivningen som sa att jag antagligen behövde återfukta ögonen och fick en rekommendation att omedelbart åka till apoteket och hämta ut två salvor. Lättare sagt än gjort, för det är inte överdrivet många apotek som har öppet klockan 17 en söndag. Jag, syster och mor åkte då mot Karlskoga lasarett och jag skickade in syrran i hopp om att någon skulle skicka med henne salvorna. Icke sa de och skickade mig vidare till någon akutögondoktor. Även där gjorde jag ett försök att skicka in syrran men det gick inte det heller utan jag va prompt tvungen att gå in och sätta mig och skämmas med mina konstant rinnande ögon som då även fått kulören röd. Där konstaterades tillsist att jag fått infektion i ögonen och jag fick en annan salva som jag nu smörjer ögonen med fyra gånger om dan.
-
Så mitt råd till er alla, ha lagom roligt och inte sådär extremt roligt så att man glömmer sina rutiner och för guds skull somna aldrig med linser! För hur kul det än kan låta att ha sådär skoj att man glömmer lite tid och rum så är det inte lika kul på måndag när man har obligatorisk dag i skolan och måste ha på sig solglasögon och alla kallar en för moviestar, ögat och såvidare. I nästa inlägg ska jag iallfall bjuda er på lite bilder från kvällen.
-
Det va bra så.
Maja Fröjd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0