Transkribera.

Om ni ogillar att göra tråkiga saker som tar lång tid, undvik att transkribera en intervju. Det betyder att skriva ner en inspelad intervju. Helt osannolikt tråkit och tar så sjukt långt tid att jag får myror i brallan! Det enda roliga är att lyssna hur fel jag och Majbaj säger i bland, det är nämligen henne jag har intervjuat. Eftersom jag sitter och pluggar händer det, ganska ofta att jag tittar ut genom förnster. För några timmar sen cyklade en äldre man förbi, med en krycka på pakethållarn. Den gamle mannen fick bjuda på dagens skratt. Roligt stad det här!

Idag fyller väldens bästa Mormor 70 år! Tänk va gammal hon blir lilla gumman. Jag har skickat ett brev till henne, hoppas det kommer fram och att hon tycker det är spännande att läsa om vad jag gör hela dagarna. Men det bästa av allt är att jag kanske får ett brev tillbaka. Jag gillar att få post!
Jag tror inte att jag behöver förklara hät hur mycket jag älskar Mormor och hur bra hon är, jag hoppas att hon vet det!

Nu ska jag återgå till transktransktrank, aja till skolarbetet innan jag får känna för stor del av friheten och hittar på massa annat att göra istället.

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0