Tuppen.

Idag är jag uppe med tuppen, ni vet den där killen som galer tidigt som sjutton för att imponera på brudarna. Jag vet inte om jag skulle bli särskillt imponerad av att någon förde massa oväsen så tidigt. Av någon anledning så gillar jag att sova en gnutta längre på mornarna. Aja, i vilket fall så sitter jag här med en tvättmaskin laddad med tvätt som just i denna sekund är klar och ska torkas och allt det där. Jag undrar lite hur man får igång den andra maskinen. Jag har bara lyckas få igång en av de två som finns, man tycker ju att två likadana maskiner ska behandlas på samma sätt. Men den ena kräver tydligen särbehandling, knepigt!

Jag har i denna morgontimme även gjort lite skolarbete och när jag sitter här och tänker för fulla muggar och tittar ut genom föstret ser jag en liten kille promenera förbi. Jag antar att han är påväg till skolan, han hade nämligen en ryggsäck som nästan var större än han själv. Det brukar vara ett tecken på att det är skoldags. Jag önskar att jag också fick gå till skolan i samma takt som denna lilla kille. Han använde sig nämnligen av metoden myrsteg och den metoden är väldigt effektiv om man är trött och inte riktigt bryr sig om man kommer för sent eller inte. Och hur många 10 åringar känner ett behov av att vara i tid till en matte, svenska elller engelska lektion klockan kvart i åtta en måndag? 

Det var bra så.
Petronella Ek  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0