Eslövseran.

Jag vet inte om någon har hört talas om det, men jag flyttar snart in i min lägenhet. Nu är det endast, en kväll, en hel dag, en förmiddag och en halv eftermiddag kvar. Det betyder att jag flyttar in på torsdag eftermiddag. Flyttlasset från Karlskoga ska landa i Klostergården halv fem, där ska själva huvudpersonen och dennes resväskor m.m plockas upp. Sedan ska flyttlasset fortsätta sin färd mot Eslöv. Resan från Klostergården till Tröskevägen beräknas ta 22 minuter enligt en ytterst pålitlig kartläsare.
Jag tror att världens alla problem kommer att lösas när jag har flyttat. Jag delar in min planering i saker jag ska göra innan flytten och saker jag ska göra efter flytten. Så fungerar min tidsräkning just nu, undra om resten av världen kan anta min tidsräkning? Att tänka i nya banor skadar inte och att då ha en ny spännande tidsräkning är nog jättekul! Det kan kanske bli lite klurigt för de som redan har två tidsräkningar, men lite av en utmaning att klara av tre. De gillar nog utmaningar. Undra vad jag ska kalla min tidsräkning, Eslövseran kanske. Undra hur lång den blir? Fast en era är kanske ingen tidsräkning utan en tidsperiod. Men strunt samma, vi kallar den Eslövseran i vilket fall.


Det var bra så. 
Petronella Ek  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0