Det va bra så.

I mitt förra inlägg fick jag en vad jag skulle vilja beskriva som sjukt skön kommentar, kommentaren löd såhär : snälla snälla snälla kom på en ny slutkläm till era inlägg! "det var bra så" är bara för jobbig!
Till att börja med måste jag säga att jag är fascinerad över att någon orkar läsa ända ner till Det va bra så, för det andra tycker jag att det va bra gjort att uppmärksamma vår evigt trogna slogan. Hade varit mycket roligt att veta vem personen som kallar sig ! är för det är ju alltid kul när folk läser och när folk kommenterar våra inlägg.
-
Tyvärr måste jag dock meddela ! att Det va bra så antagligen kommer hänga med tills bloggen dör om vi mot förmodan inte skulle hitta ett ännu skönare uttryck. Det är nämligen så att Det va bra så har en historia bakom sig och få förunnade människor vet bakgrunden till uttrycket. Jag kan väl avslöja så mycket som att det har med dejting att göra och att det lilla jag lärt mig av dejting är att om man ger för dålig respons till den man dejtar så kan man få frågan, Va det bra så? Om man visat dålig respons betyder då svaret allt som oftast att -Det va bra så. Naturligtvis svarar man inte -Det va bra så utan man utvecklar svaret på snällast möjliga sätt för att undvika att göra den andra personen ledsen osv..
-
Ja det va väl en liten förklaring till det sköna uttrycket Det va bra så. Så för alla er som är ute i svängen och får frågan Va det bra så? Nu vet ni nu hur ni ska tolka frågan och hur ni ska försöka besvara den på ett lämpligt sätt. I och för sig ska ni nog inte lyssna på mig när det gäller dejting. Jag anser att dejting är en mycket jobbig procedur med alldeles för mycket regler eller kanske alldeles för mycket undantag.
-
Tillsist får jag väl hoppas att ingen känner igen sig i detta inlägg och isåfall inte tar illa upp. Som sagt är ju Va det bra så? en fantastiskt bra fråga om man inte orkar vänta på ett svar längre och det va bra så ett helt okej dåligt svar.
-
Det va bra så.
Maja Fröjd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0