Förebilder.

Erica har lärt mig att om man tittar på tv och det blir reklam så måste man zappa. Sagt och gjort. Jag bytte kanal under reklampausen i bonde söker fru och hamnade mitt i grannfejden. Jag tycker att det är fascinerande att vuxna människor kan behandla varandra på det där viset. Det känns tryggt att veta att de är våra förbilder här i livet. Inte undra på att det finns större kamper när vissa bråkar om en sten. En sten! Herregud. Skärp er!

Imorgon har jag tenta, den första i Lund. Jag är nervös!

Här i Lund är handbollen väldigt stor och det finns två lag som spelar i högsta ligan (tror jag). När det är matchdag åker bussarna runt med flaggor prydda lagens loggor . Jag tycker att det är lite charmigt och de lyckas i allafall lura mig till att vilja gå på matcher. Undra om bussarna i karlskoga skulle kunna tänka sig att åka runt med Bråten-vimplar när det är matchdags på vallen? Jag ska nog tala om min briljanta idé för Herr Petersen. Han brukar gilla mina ideer. 
Något mer som är väldigt kul med bussarna här nere är att de talar skånska. Ni vet när man åker buss, i lite större städer än skogarna, så talar bussen om vad nästa hållplats heter. Här talar bussen om det på skånska. Jag sitter och fnissar lite för mig själv när jag åker buss, jag tycker nämligen att skånska är väldigt roande ett helt annat språk. Tänk om bussarna hemma skulle tala på karlskogadialekt. Nästa Bröten! Oj, va roligt det skulle vara att åka buss då.  

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0