Försäljningschefer.

Jag har i många år jobbat i butik. Jag gör alltid mitt yttersta för att vara trevlig, glad och hjälpsam. Men jag har förstått nu efter tre år som kund på Willys att en del försäljare tar det ett steg längre än så. Jag pratar givetvis om de typiska flänga runt i hela landet Tele 2, 3, Comviq eller vilka företag det nu kan vara som lyckas stå där vareviga dag.
-
Igår lyckades jag smita förbi dom smärtfritt när jag va påväg ut från Willys, trodde jag.. men ack så fel jag hade där kom nämligen en till försäljare som va påväg in i butiken. Jävla otur tänkte jag, gjorde en rejäl tempoökning och perfekt snurrfint för att undkomma killen och hans försäljningsknep. Då skriker han plötsligt efter mig - känner du inte igen mig? självklart gjorde jag då en snabb granskning av killen uppifrån och ner och upp igen men inte kunde jag minnas vem människan va, så jag svarade något i stil med - öhh, borde jag det? Samtidigt gick hjärnan på högvarv för att komma på vem han va och vart jag kunde ha träffat honom. Då säger han - Nähä, du kanske inte minns mig då, det va ju ett tag sen.. Jag som ännu inte fått ifram något minne av killen började nu skämmas lite över att jag inte kom ihåg honom men sa väl ungefär - men skämtar du med mig, är det här nått försäljningsknep eller? Då började han tjata om Tele 2 och sa att jag har Telia vilket jag faktiskt har (hur kunde han veta det?). Då började jag gå därifrån.. Då sa han - erkänn att det va ett bra försök iaf. Jag får väl erkänna att det va ett sjukt bra knep för det va första gången jag stannade och prata med en såndär, om han inte heter Robin Nyvall då förståss.
-
Ja, de hittar allt på bra mycket grejer de där försäljningscheferna.
Det va bra så.
Maja Fröjd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0