Grannen.

När jag flyttade till torget sa de att jag inte hade några grannar i huset. Men nu har jag haft en granne här då och då som jag inte gillar speciellt mycket. Det är nämligen så att vi bor fönster i fönster istället för vägg i vägg. Det är också så att grannen har många vänner som brukar hjälpa honom och jag tycker inte om när de väsnas och kollar in genom fönstren.
Ja, där är han min nya granne, jag kan tala om att han är otroligt morgonpigg också så nuförtiden är man glad när man ska till universitetet tidigt och går upp tjugo i sex på morgonen istället för att bli väckt av alla olika ljud den här kan skapa.
Jag måste säga att det är imponerande att alla byggarbetare i stan lyckats förfölja mig i tre år trots att jag flyttat. Det är helt enkelt meningen att jag ska leva med alla dessa förfärliga ljud.
Det va bra så.
Maja Fröjd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0