Halloween.

Ifredags firade vi halloween, lite tidigare än alla andra. Men att fira på en fredag betyder att man mår kanon på söndagen!
Festen hölls i Malmö, denna tokiga stad. Vi åkte in dit under dagen på fredagen för att kunna göra våran outfit komplett. Efter lite spring och hopp över sprattlande fiskar fann vi de perfekta asseccoarerna. I en liten galleria i Malmö har de ett fejkakvaruim på golvet. Det ser ut som om det simmar fiskar precis där man ska sätta ner tassarna, jag råkade sätta foten i akvariumet innan jag insåg att jag gick på fiskar. Väldigt obehagligt. Vem kommer på något sådant konstigt? 

Nöjda med våra inköp åkte vi hem till Lund för att styla oss till så läskiga varelser vi bara kunde. När vi var som läskigast åkte vi tillbaka till storstaden. Hur sjukt är det inte att jag kan åka in till Malmö på en kvart. Känns konstigt att bo så nära något så stort. När man bor i Karlskoga tycker man att det går ganska fort att åka in till Örebro. Men Örebro Vs Malmö, där har inte Örebro något att hämta. 

Tillbaka i ett mörkt Malmö roade vi oss som vi trodde att levande döda dockor roar sig. Jag vann hela havet stormar, vinsten gör att jag är grymt nöjd med kvällen. Jag kan lugna er med att vi såg inget konstigt alls, ingen människa som ville göra oss illa. Malmö kanske inte är så farligt som alla tror. I vilket fall var det skönt att komma hem till trygga Lund. 




Jag tycker ibland att det är lite svårt att hålla leendet borta. 
Men läskiga dockor kan väl vara glada också? Tillexempel när de får godis. 

Maja, I Malmö finns ett ställe som är tillägnat oss. Jag tror att de tänkte på oss och ingen annan när de döpte sin ide. Stället heter Food Land. Tror du vi kan trivas där? 

Det var bra så.
Petronella Ek  

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag skulle antagligen känna mig som hemma i food land om jag inte va rädd att bli beskjuten under tiden jag åt min mat.

2010-10-31 @ 13:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0