Konversation.

Som Peckan tidigare sagt. När man bor långt ifrån varandra hinner man bara konversera om viktiga saker:
Dagens konversation.
Peckan: va hände igår? vart tog majapartaja vägen?
Maja: hon är död
Peckan: men va fan? ska jag behöva väcka henne igen?
Maja: tror det är det enda botemedlet
Peckan: okej, fixar det till jul och nyår då! Eller när du kommer till eslöv
Maja: skönt.. jag har vart o pantat. ska laga lite mat tänkte jag
Peckan: åh, gptt. Vad ska du laga? jag försöker plugga, men det är så tråkigt! jag vill ut och gå..
Maja: jagh har varit ute o gått, skönt ute
Peckan: men jag behöver verkligen skriva det här nu :S
Maja: do it.
Peckan: ja, jag vet, det ser skönt ut ;) skriv åt mig?
Maja: mm, visst. jag har ju inget liv ändå så klart jag gör det ;)
Peckan: tack, jag stoppar papprena du ska skriva av på posten och så fixar du det till på onsdag?
Maja: yes mam
Maja: mm, funderar på att bli nörd. läsa massa böcker eller om jag ska jobba ihjäl mig.
Peckan: bli nörd, du kommer ju hinna jobba ihjäl dig senare i livet.. men nörd har du ju världens chans att bli nu
Maja: ja, jag får väl bli nörd helt enkelt. tror det skulle klä mig
Peckan: a, det tror jag också. du får ta på dig dina glajjor då också så kommer de till användning
Peckan: flesh and blood, coll titel va?
Maja: ja, känns ju lite smaskig
Peckan: minre smasikt innehåll.
Maja: brukar va så, är för att kriminella ska vilja läsa den
Peckan: a, de är listiga de där blacka jävlanrna
Maja: råblacka de,undra va min första titel kommer bli äldre ur en nörds perspektiv?
Peckan:a, det enda som rör sig, de tror även att alla som pluggar vill bli forskare..
Maja:ja de har en förmåga att tro att vi vill bli viktiga saker
Peckan:åh, den vill jag läsa
Maja: förstod nästan att du skulle känna så, nej nu väntar kycklingen på mig
Peckan: ja, jag vill ju bara bli typ chefspolisförsälningschefsansvarigbäst
Maja: mm, jag vill typ bli snygg och rik
Peckan: snygg avklarat, rik kvar.. det fixar nörden som gör pengar hemma ;)
Det va bra så.
Maja Fröjd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0