Moffis.

Nu när man läst om ålderdomen snart en hel kurs måste jag passa på att hylla min morfar. Han är 90 år och inte alls så som en 90 åring brukar vara enligt böckerna och läkarna.
-
Ni förstår att min morfar är lite som en superhjälte, jag vet att jag har sagt det men jag säger det igen.. han är 90år men ser ut som 75, han spelar boul och åker runt till olika städer och sjunger med ett gäng glada gubbar och gummor. För några år sedan släppte han en skiva med sin kompis och den drog in massa pengar till Gullspångs fotbollsklubb. Han säljer bingolotter och gör en hel massa andra saker som exempelvis att trimma alla våra träd och buskar hemma på trädgården och vara hundvakt till Wilma. Häromveckan blev han intervjuad av några män, jag vet inte varför men antagligen för att han är så häftig och för att det inte finns så många utav den generationen kvar och att man vill bevara deras livsberättelser. En annan gång blev han ombedd att skriva en liten bok om sitt liv så en sådan finns också. När morfar fyllde (60 tror jag) fick han en Whiskey av min pappa och hans arbetskamrat, den har stått oöppnad i 40 men nu när han fyllde 90 passade han på att öppna den. Jag skulle vilja beskriva min morfar som en fin whiskey, han blir bara bättre och bättre med åren. Tänk att vara 90 år, frisk och hur häftig som hellst! När jag och Mickael va hemma i helgen berättade han hur det va under kriget och att han låg ute nästan två år i sträck när tyskarna åkte genom Sverige. Man blir liksom alltid lite förvånad över allt han varit med om.
-
Men men, det jag ville komma fram till är att jag har världens bästa och coolaste morfar.
Det va bra så.
Maja Fröjd

Kommentarer
Postat av: SsF

Já han är bara bäst. Inte många som klår han :)

2010-10-26 @ 20:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0