Petronella dosen´t share food.

Här på Virvelvinden bor jag, Erica och en stor hund. Hunden heter Aramis. Aramis gillar som de flesta andra hundar mat och jag gillar ju mat. Vilket bra team tänker ni då. Varje gång jag går ut i köket får jag sällskap, det den lilla stackarn inte har kommit på än är att han inte kommer få någon mat av mig. Jag älskar maten för mycket för att lilla vovven ska få smaka. Oj, det där lät elakt men det är för bådas bästa. Om jag skulle ge honom massa godbitar hela tiden så skulle han bli tjock och Erica skulle bli arg på mig om jag gjorde hennes lilla (stora) älskning tjock. Det skulle inte heller bli så bra stämning här i kollektivet om jag skulle bli utan mat för att jag gett den till Aramis. För som ni vet så kan jag bli riktigt arg om jag är hungrig. Så för allas trevnad äter jag människomat och Aramis hundmat. Hoppas Aramis fattar det snart så han slipper springa till köket varje gång jag går ut dit. 



Det var bra så.
Petronella Ek  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0