Vitt.

Tro det eller ej, men denna helg är vit. Jag och mina vänner festar alltså inte. Inte en endaste kväll. Igår drack vi cocacola och kväll slår jag troligtvis på stort och unnar mig en cola light. Det känns bra att vara duktig och låta kroppen vila från det hemska giftet alkoholen. Hur kommer det sig att vi har tagit detta mogna beslut? Jo, vi känner nog allihop att det kan ha blivit ett par (läs många) kvällar sen terminstarten där giftet har flödat och det kan ju aldrig vara nyttigt.. eller? Dessutom står vår första tenta och väntar på oss, han står och lutar sig nonchalant vid dörren som heter torsdag. 

Ibland eller väldigt ofta önskar jag att jag var typ som Harry Potter (uttalas med engelsk accent och med viss aggressivitet), tänk att kunna trolla när som helst, med bara ett litet vift med en pinne. Skönt. Fast jag skulle vilja ha en förmånga som vår kära vän Potter inte har, jag skulle vilja kunna trolla mig framåt i tiden. I så fall skulle jag nu se till att jag befann mig utanför tentasalen och klockan var 18.00. Jag skulle vara nöjd med min prestation på tentan och se fram mot en hejdundrande tentafest.

Efter den hejdundrande tentafesten ska jag åka till Småland och besöka Nybro och Kalmar. Fru Varg och Herr Ramqvist ska få besök i Nybro. Även Fru Licke och Herr Bertilsson i Kalmar ska få äran av ett besök av lundabon. Detta ser jag fram emot, sjukt mycket! Saknaden efter dessa fruar är stor! Jag hoppas att få träffa välkända ansikten kan bota min hemlängtan en aning.

Nu är det tre veckor kvar tills jag flyttar in i Eslöv, det betyder att Mamma och Pappa kommer ner. Sen kan Majbaj komma ner, LYCKA!

Det var något mer jag skulle skriva men guldfisken tappade bort det... 

Som ni kanske förstår av allt det här babblandet så ligger det skoluppgifter och väntar på mig, jag kanske borde ta tag i dem för att kunna njuta till tusen av den hejdundrande tentafesten. Ska bara skicka ett mail till mamma först, sen kolla facebook och aftonbladet, jag kanske borde kolla om biblioteket i Karlskoga har några av mina böcker till nästa kurs och så borde jag nog ta en promenad och en dusch. Jag hinner nog inte plugga, synd. 

Det var bra så. 
Petronella Ek  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0