Äldre människor.

I torsdags fick jag uppdrag av universitetet att hitta någon äldre människa som får någon slags stöd eller service av äldreomsorgen som jag skulle samtala med. I fredags ringde jag till en enhetschef här i Karlskoga som sa att jag fick försöka prata med någon utav ''hans'' brukare och att jag kunde testa att söka upp någon när de lunchar. Så framåt 12 knallade jag iväg till pensionärernas lunchställe och fick sitta ned hos fyra stycken gamla visa människor och prata en stund. Det visade sig även att den utav dom som jag satt närmst och prata med mest var en äkta kändis. Så nu kan jag skryta om det när jag ska redovisa detta på universitetet ;)
Va ville jag ha sagt med detta nu då? Jo, jag måste faktiskt säga att den här uppgiften är den som har varit roligast och mest välbehövd hittills. Det är faktiskt inte helt lätt att leda ett samtal och prata med vilt främmande människor i en timma. Men det är ju sånt här som vi antagligen kommer att jobba med. Jag tyckte iallfall att det va skitkul att få prata med de här personerna en timme och få höra va de tyckte va roligt som unga och va de tycker är roligt nu.
Man borde faktiskt göra sådana där saker på eget initiativ ibland för en del gamla tycker nog att det är riktigt roligt att få besök och att någon lyssnar till deras livshistorier.
Det va bra så.
Maja Fröjd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0