Flyttpacka.

Det här med att packa är verkligen inte min grej. Jag flyttar bara runt alla saker, inget hamnar i flyttlådor utan allt får bara en ny plats i huset. Jag kommer också på massor med andra saker som MÅSTE göras. Tillexempel, prova mössor, sortera i sminkboxen eller min favorit sysselsättning, filosofera. Undrar om det finns någon packningskurs eller någon rutinerad packare som gärna vill ge mig en hjälpande hand? Jag funderar lite på vart jag har fått all skit från och varför jag sparar på allt. Är det verkligen nödvändigt?
Men all denna "packning" får mig att inse att det inte är så lång tid kvar innan jag får min lägenhet och det gör mig glad. När jag tänker på det så gör jag ett (väldigt litet, men ändå ett) ryck, så jag kanske borde gå runt och endast tänka. Snart får jag lägenheten, snart får jag lägenheten, snart får jag lägenheten... I och med att jag får lägenheten flyttar jag även ner till skåne på riktigt. Läskigt men samtidigt så kul! Igår kväll saknade jag Lund jättemycket och det är väl ett bra tecken? Det ska bli skönt att komma ner dit igen och återgå till den vardag som jag har där nere. Men som den hemmakära människa jag är kommer jag nog vara väldigt ledsen när jag åker från skogarna och allt bra här! Jag hoppas att skogarnas invånare kommer och hälsar på mig ofta!  

Nu är det dags att återgå till packningen. Jag kanske kan lyckas få ner alla kläder i alla fall.

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0