Hej då Tåget!

Jag har nu spenderat min sista natt på tåget! Yes! Det ska bli skönt att slippa sova på en brits upphängd i luften och i ett utrymme mindre än en garderob. Jag har nu varit en och en halv vecka i Lund och jag trivs mer och mer för varje dag. Jag gillar staden Lund, det har jag gjort hela tiden. Men det har varit andra omständigheter som har gjort att jag har varit mycket upprörd och ledsen. Tack gode Gud för mina bröder och min moster som har tagit hand om och hjälpt mig som tusan när Mamma och Pappa bestämde sig för att lämna landet samtidigt som deras dotter flyttade femtio mil. Hoppas inte de är brunare än mig. Nu är Mamma och Pappa påväg ner till Skåne. Oj, vad jag saknar dem!

Någon dag ska jag bjuda er på en lista på allt som kan gå fel de första dagarna i ny stad. Om ni flyttar någongång så kan ni ta med listan och checka av för varje grej som händer. Perfekt.

Jag slänger in en hyllning till mjukost! Perfekt att ta med sig på utlandsresa, perfekt att äta till frukost, perfekt att äta till lunch, perfekt att äta till middag, perfekt att ha i maten, perfekt att ha när du bor på vandrarhem, perfekt att kombinera med vanlig ost, perfekt ersättare till smör... ja ni förstår hur perfekt mjukost är och det finns ju oändligt många smaker. Mjukost till folket!

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer
Postat av: Peter

mjukost...... USCH

2010-09-09 @ 18:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0