Hooked on a feeling.

Ja för mina närmsta är det nog inte helt chockerande om jag skulle beskriva mig själv lite som en känslomänniska. Ibland är livet på topp och kunde inte va bättre, en dag senare är allt åt fanders och mitt emellan är det varken bra eller dåligt. Idag har jag hunnit med att både känna att livet är på topp och på bott.
Det är konstigt det där med känslor. Jag har under åren listat ut att man bli mer känslig ju fler människor man har i sin närhet som man är rädd om och bryr sig väldigt mycket om eller vill ska bry sig om en själv. Man jämför stackars svältande barn på tv med sina gudbarn och brorson eller så ser man hemska olyckor i tidningen och tänker att det kunde varit någon i min familj eller någon utav mina vänner. Nu känns det som att jag har hela hjärtat fullt med människor som jag älskar och då tjuter man för allt möjligt löjligt. Och små ord och små händelser får plötsligt en ganska stor betydelse.
Men det är väl tur att man känner alla dessa känslor, annars vore ju livet ganska tomt.
Och varje gång man släpper in en människa i sitt liv och låter den komma nära betyder det ju faktiskt att man river sina murar och gör sig sårbar.
Det va bra så.
Maja ''grubblaren'' Fröjd

Kommentarer
Postat av: Peter

Söt bild

2010-09-09 @ 18:39:10
Postat av: Siw

Instämmer

2010-09-10 @ 21:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0