Inlåst.

Igår skulle jag vara en stöttande flickvän och gå och heja på min man som coachade kibs juniorlag. Jag lyckades då med konststycket att låsa in mig själv i ett utrymme där jag varken kunde ta mig tillbaks dit jag kom ifrån eller komma ut dit jag ville. Jag var alltså inlåst i ett utrymme med tre olika utgångar och ingen dörr gick att öppna. HJÄLP! tänkte jag och greps av en aning panik. Jag ringde först till Peckan och tänkte att hon skulle fixa fram ett nummer till en man som jag såg lite tidigare i en korridor i innebandyhallen men sen kom jag på att jag kunde ringa Frida som bor precis vid hallen så att hon kunde komma dit och rädda mig. Frida blev inte helt oväntad lite trött på mig och trodde minsann att det gick att öppna någon dörr. Men det gick verkligen inte. Men som tur va kom det några grabbar som också ville in i hallen men inte heller kunde öppna dörren som jag lyckades be att de skulle komma runt och öppna till mig.
Många tankar hann under min tid som fånge löpa i mitt huvud. Typ, åhh va Mickael kommer skämmas för mig. Jag kommer bli kissnödig. Ska jag sitta här inne i flera timmar innan någon kommer och släpper ut mig med mera med mera och sist men inte minst, hur ska jag ta mig ut snabbast möjligt?
Trots att jag skämdes och va lite rosig om kinderna efter min räddning gick jag in och kollade på matchen sen. Det va ju stort gjort iallfall.
Det va bra så.
Maja Fröjd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0