Kossera.

I fredags var det sittning för kriminologerna i Lund. Tvåorna tyckte tydligen att det skulle vara kul att se oss nya, rädda barn som djur, bondgårdsdjur. De själva skulle vara bönder. Kan det ha varit någon slags maktritual? Ville de visa oss vart skåpet skulle stå? Jag gillar inte att göra saker halvdant, ska jag va ett djur ja då är jag väl ett djur. Mina kompisar tänkte precis som jag. Vilken djur ville vi nu vara då? KOSSOR såklart! Jag röstade på svarta fåret men fick inget medhåll. Kossor blev det. Klockan tre på fredags eftermiddagen träffades vi hemma hos pysselJulia och satt igång med koutstyrseln. Straxt innan sju var vi klara, straxt efter sju var det dags att bege sig mot nation och sittning. Tacka vet jag dubbelkvart, perfekt för mig! Vissa kossor drack en drink för mycket, alla andra kossor fick stå på stolen och drick mer. Jag stog på stolen och drack mer. Kvällen slutade med att jag provade tåget till Eslöv, det gick bra. Det kommer nog funka att åka dit, om inte får jag lägga huvet på sne och blinka sött mot mina klasskamrater.

Idag har det regnat i Lund. I morse regnade det mycket, Gud spottade även hagel. Undrar vad jag har gjort Gud?



Kossan på stolen.


Kossera!



Kossera hade en kisse!

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0