Lampan och överkastet.

Igår såg jag en lampa, jag blev kär. Idag kollade jag på lampan på nära håll. Så pass nära att jag såg prislappen. Min kärlek bleknade en aning, men den finns fortfarande där långt in i hjärtat. I denna affär som lampan kallade för hem bodde också ett överkast, även där uppstog en förälskelse. Jag ogillar när butiskbiträden ska förstöra så vackra ting och kärleken med en konstig lapp som jag inte förstår mig på. Det jag vet är att både lampan och överkastet vill ha ett nytt hem, de gillar inte heller tråkiga butiksbiträden. Av alla hem de kan tänka sig är Tröskevägen det hem de längtar efter allra mest. Jag vill väldigt gärna att deras önskan ska uppfyllas och de ska få kalla Tröskevägen för hem. Det finns bara ett litet problem, de där nedrans lapparna. Både Mamma och jag har paxat att inte ge bort den förmögenhet som krävs. Men Pappa, han hann inte med att paxa... synd för honom!

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0