Lördag.

Eftersom jag inte vill plugga tänkte jag dela med mina lite av mina tankar.

Jag hatar tele2 mer än allt annat, det är nämligen så att jag kan vara uppkopplad på internet och helt plötsligt får jag inte vara på internet längre. Idiot tele2.

Igår gjorde vi nattlundalivet och vi cyklade från Julias bostad som någon har placerat bra långt bort från civilisationen till Hallands nation. Jag cyklar där i godan ro och helt oprovocerat hoppar en buske på mig. Detta påhopp gör ju såklart att både cykeln och jag välter. Som tur är har jag nu fått rutin på att ramla med cykeln så jag lyckades unkomma utan en endaste liten skråma. Jag börjar nu fundera på om hjälm vore något jag skulle satsa på.  

Snart, om några (6) dagar åker jag hem till skogarna! Det ska bli skönt att få se stan igen. Det känns som om jag har varit borta i flera månader men det är knappt en. När jag är hemma ska jag såklart ta med mig pensionären och inviga nya coola utestället i stan, det ska bli mycket spännande. Jag ska också äta mangoraja (troligtvis direkt ur flaskan) på som hemma, finns inget fik som har så god mangoraja som, som hemma. Där kan Lundafiken slänga sig i väggen.
Men innan jag åker hem ska jag få en liten Karlskogados här i Skåne. På onsdag ska jag få gå på hockey, som jag har längtat! Jag blir alltid lite extra glad när jag får gå på första matchen för säsongen. Hockey är det första tecknet på att vintern är påväg. Sommar i all ära men vintern är allt bra mysig. De säger här nere att det aldrg blir snö utan bara en massa slask. Jag gillar inte slask, ogillar det lika mycket som jag ogillar tele2. 
Tillbaka till hockeyn. Jag hoppas verkligen att Bofors kan göra en bättre match än vad de tydligen gjorde sist. Det skulle ju vara väldigt tråkigt att behöva höra i tre år hur dåliga Bofors är. För det skulle jag garanterat få höra varje dag! Jag kommer sakna att inte åka till hallen med Farran och kolla på denna fantastiska sport. Hoppas pappa kommer sakna mig när han åker dit. Som tur är får jag när jag kommer hem åka till hallen och andas in den där speciella doften som bara finns i Karlskoga och se lite hockey där den ska ses. 

Jag kom på nu att när man är i skåne måste man ju äta skånepepparkakor. Det fick vi alltid när vi var små och var på semester. Undrar varför just då? Aja, nästa gång jag handlar ska jag nog köpa med mig ett paket och hoppas på att de smakar lika gott nu som de gjorde när jag var liten. 

Nu borde jag plugga, men jag tar nog en lång powernap istället. Plugga på en lördag, det låter ju helt befängt.

Det var bra så. 
Petronella Ek 

Kommentarer
Postat av: maja

säg aldrig någonsin att jag är dålig på att cykla. Du är för fan urkass!

2010-09-19 @ 17:35:47
Postat av: Petronella

Jag är bara dålig när jag har några promille i kroppen. Annars är jag Kang. Men du vet ju mer man cyklar ju större är chansen att man ramlar då och då.

2010-09-19 @ 18:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0