Maffian.

Alla som har läst "Svensk Maffia" räcker upp handen... för er som inte har läs den är det en bok som kartlägger svenska kriminella gäng. I boken berättar de att det kriminellagänget Hells angels (som någon kanske ha hört talas om) har stort fäste i Malmö.

Igår tyckte ett gäng kriminologstudenter att de skulle gå till Malmö nation. Vi ställer oss i kö och hoppas på att snabbt få komma in eftersom vår erfarenhet av köning inte är den bästa. På Malmö nation var de effektiva och vi kom in ganska fort. Men vägen in gav mig dåliga vibbar. Först i entren står det vakter, väldigt stora män som jag inte skulle vilja möta i en mörk gränd. De ska skydda nationen från utbördingar och gör nog ett bra jobb. För att komma in på nationen måste man gå en trappa ner under jorden, ner i en källare. På dörren in är det en stor logga (malmö nations logga förvisso) som ger rysningar. Jag tvekade en aning vid dörren och förväntade mig att bakom dörren skulle stå en enorm man med skinnväst och lång hästsvans.
Detta var dock inte vad jag mötte, utan innanför dörren var det helt normala studenter. Eller ja. Jag insåg när jag gick in på damernas att det fanns väldigt många snygga tjejer på Malmö nation. Och nu när jag tänker efter fanns det nog ganska många snygga killar där också. Så alla ni som förväntat er att jag ska komma hem med en pojkvän härifrån får nog tänka om eller i allfall inte förvänta er någon som tillhör Malmö nation. Men det kanske är lika bra för min egna skull, det går rykten om de som är med i Malmö nation och vi vet ju alla hur sanna alla rykten är. 

På tal om kriminalitet, tror ni att någon skulle märka om jag kidnappade en liten unge från vandrahemmet? Jag är lite förälskad i henne. Hon springer här fram och tillbaka brevid mig och vill väldigt gärna spela spel med sina föräldrar. En morgon när jag satt och åt frukost kommer barnet springhoppande in i matkupen och ropar till sin pappa, här kommer vi hoppandes. Ett väldigt sött barn som är finlandssvenskt och har en blond kaluffs. Jag skulle nog bli väldigt lycklig med ett litet mumintroll som barn. Och precis när jag skulle skriva mumintroll så talade barnet om mumintroll. Vi praktiskt taget tänker likadant, vad kan gå fel om jag tar det här barnet?

Tänk att jag lyckades undvika att plugga idag också. Bra jobbat Pek!

Det var bra så.
'Petronella Ek

Kommentarer
Postat av: maja

ta barnet, pax för att bli gudmor!

2010-09-05 @ 21:42:23
Postat av: Siw

Hmmm...

2010-09-05 @ 22:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0