Pax.

Ni har väl alla i ungefär lågstadieåldern använt er av pax? Pax är idag lika effektivt som det var på den tiden. Att paxa vem som ska göra vad, vem som får vem och så vidare är det mest rättvisa sättet att avgöra saker på. Hemma i skogarna paxar vi saker hejvilt. Senaste paxen jag hörde hemifrån var Maja som paxade gudmorsplatsen till mitt barn som jag har kidnappat här i skåne. Jag och Mickael hade under viadukteran ett väldigt bra paxsystem som gjorde att Maja fick göra allt jobbigt inför en filmkväll. Det jag vill säga är att jag älskar pax! Jag tycker att fler borde använda sig av pax. Man kan aldrig trotsa en pax, kom ihåg det! Mina kompisar här nere i södra sverige har ingen som helst aning om hur bra och effektivt pax är. De tycker mest att jag är jobbig och knäpp när jag i tid och otid skriker PAX ATT VÄLJA FILM eller PAX FÖR ATT INTE VÄLJA VÄG och så viadre. Men om alla lärde sig att uppskatta paxkonsten tror jag att världen skulle ha färre bekymmer!

Jag önskar att ni alla hade ett utseende och en personliget på personerna i Majbajs inlägg om mitt bortgifte. Då hade ni haft helfestligt. Om ni mot förmodan inte redan hade det. Det måste vara väldigt spännande för henne att fantisera om mina nya kompisar. Det ska bli kul när hon kommer ner hit och får träffa dem. Jag har en känsla av att hennes uppfattning kan ta små svängar då...

Det var bra så.
Petronella "PAXARN" Ek


Kommentarer
Postat av: Peter

jag kommer o hälsar på när du flyttar in i lägenheten =)

2010-09-06 @ 19:21:10
Postat av: Petronella

Jag paxar en plats åt dig Peter!

2010-09-06 @ 19:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0