Rollspel.

Idag har vi fått öva på rollspel i skolan, i början av dagen fick vi säga vilken ålder vi kände oss som idag. Just då kände jag mig som min kronologiska ålder, alltså 21.
Nu några timmar senare känner jag mig mer som vanligt. Så som jag känt mig den senaste tiden som ca 64,5 år. Det känns som att jag jobbat och pluggat stenhårt hela livet och allt jag behöver är lite vila.

Men till helgen är jag iallfall ledig och då blire först reunion på Letälvsskolan med gymnasieklassen och på lördagen styr jag klassfest på torget. Så jag hoppas att jag piggnat till fram till dess. Annars kommer väl Peckan skälla på mig och kalla mig pensionär hela dagarna.

Hon tycker aldrig synd om mig som sliter dygnet runt dag efter dag medan hon festar och unnar sig med sina nya vänner i Lund. Istället lägger hon på mig ännu mer saker jag ska komma ihåg så imorn måste jag låna böcker till henne också. Hon har också befallit mig att dumpa min pojkvän när hon kommer hem och ägna all tid åt henne. Hon har inte lite krav hon inte. Men som den goda vän man är lämnar man schemat öppet när hon kommer hem.
Kanske ska byta ut mitt pensionärnamn till slav?



I vilket fall blir det ju trevligt att unna sig en och annan smarrig sryck i hennes sällskap i helgen. Hoppas hon håller talförmågan hela kvällen med så man iaf hinner prata ikapp lite. O så får vi väl hoppas att hon inte cyklar till festen.

Det va bra så.
Maja Fröjd

Kommentarer
Postat av: Petronella

Om du anser det vara en uppoffring att träffa din din vän som har absitinens efter ditt sällskap så kanske jag ska umgås med Hampus och Casper istället!

Någon cykel blir det inte, i karlskoga behöver man inte cykla till festen! ;)

2010-09-21 @ 15:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0