Rosengård.

I natt sover jag i Malmö. Endast ett par stenkast från Rosengård (tror jag). Jag håller mina tummar hårt, vädigt hårt för att pojkarna och flickorna där håller sig i skinnet i natt. Det vore ju tråkigt om något händer medans jag är här. Om allt är lungt och skönt ska jag skryta om att jag nästan varit i Zlatanland. Om inte, vill jag nog aldrig veta av min natt i Malmö.

Jag vill hinna med en hyllning innan jag kryper till kojs. Vi har i kväll tittat på Mamma Mia the movie. Och jag vet inte om jag har sagt det förut men ABBA! HerreGudminskapare! Sjukt, fantastiskt, underbart bra låtar! Jag kan nog inte påminna mig om att jag någonsin har mött någon endaste liten filur som har tyckt att ABBA är dåliga. Visst inte allas favvoband men ingen (jag mött) har sagt att de är kassa. Det är också fantastiskt att alla kan lyssna på den här musiken och tycka den är bra. Min Mormor, Mamma, Jag, tre generationer som sitter och nynnar, vickar på diverse kroppsdelar och spricker upp i ett leende så fort en ABBA-låt dyker upp. ABBA är sjukt stora! Större än vi fattar tror jag. Jag insåg också under kvällen att det finns låtar som passar till nästintill alla tillfällen. Jag bjuder på två sköna nu ikväll. 

 http://www.youtube.com/watch?v=8ejypIv8zSA&feature=related

Till Maja
http://www.youtube.com/watch?v=Z6YqC3D0GMo

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0