Sambo.

Nu ni damer och herrar, vänner och fiender ska jag berätta något för er.
För mer än fem år sedan flyttade jag ifrån mitt trygga hem och min familj hemma i Gullspång för att se mig om i världen. Jag började i Degerfors där jag bodde ensam i en etta med balkong i tre år. Stunderna man kände sig ensam var dock få för jag hade världens finaste grannar och vänner. Efter tre år där begav sig mitt äventyr ut i världen långt bort från Degerfors och ända till Karlskoga där jag flyttade in i en två mitt i smeten tillsammans med min före detta granne Peter. Tillsammans bodde vi där och delade rätt många glada stunder i ett år, innan jag fick nytt sällskap av en annan kär vän, ni kanske vet vem hon är...  Peckan brukar folk kalla henne. Även jag och Peckan bodde tillsammans i ett år och sedan fortsatte mitt äventyr här i stan och jag flyttade en hel byggnad bort, från intersport till torget.
Eftersom jag provat att bo ensam och att vara kombo med både en man och en kvinna är det väl inte mer än rätt att jag provar på sambolivet. Så nu ska Mickael flytta in hos mig här på Torget. Så om någon vill eller känner någon som vill ha hans ungkarlslya på superpopulära Frödingsplan kan ni ju hojta till.
Jag har ju hört att många gillade mitt inlägg om skillnaderna mellan att bo med en man och en kvinna som skrevs för typ tusen år sedan så vem vet, framöver kanske jag kan beskriva skillnaderna mellan kombo och samboliv.
Det va bra så.
Maja ''sambon" Fröjd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0