Söndag.

Igår var vi ute på stans nya uteställe, kvällen får MVG++ av mig. Hela helgen inkasserar faktiskt detta betyg. Förutom söndagskvällen, jag och Mamma har packat upp varenda kartong som finns i släkten Ek/Eriksson och kollat vad som skulle passa bra i Eslöv. Det var tydligen många saker som ville bo där. Jag hoppas att köksskåpen har en magisk förmåga att svälja prylar. Annars får jag nog knacka på hos grannen och låna ett par skåp där om jag ska få plats. Imorgon är det mina kläder och allt annat skit som får sig en omgång. Jag hatar verkligen att packa och försöka lista ut vad jag kan behöva och vill ha med mig. Jag vill alltid ha med mig för mycket... Om det någon som känner för att uppmuntra mig så är morgondagen den perfekta dagen för lite pepp!

Som ni vet var jag inte helt nöjd med SJ´s insats i torsdags. Nu är jag nästan lite hatisk mot dom. I fredags fick jag ett sms som talade om att de hade ställt in mitt tåg. Inte så snällt! Jag får nu åka hem några timmar tidigare och får en längre väntetid i Göteborg. Men jag kommer i alla fall hem tidigare, det är ju skönt!

Trots att jag är teknikens under så finns det ett litet problem som jag inte tycks hitta någon lösning på. Om jag vill lyssna på en speciell artist på spotify söker jag upp honom sen trycker jag på play och förväntar mig att de fortsätter att spela fram tills jag säger att nu vill jag inte lyssna mer. Men spotify tycker tydligen att jag ska bekräfta efter varje låt att jag fortfarande vill lyssna. Jag måste alltså trycka på play för varje ny låt. Väldigt störande, det förstör flytet. Om det är någon som har en enkel lösning på detta problem får ni gärna dela med er.

Jag måste nog säga att jag saknar min cykel som står nere i skåne. Att gå från stan till Snövägen i klackskor är ingen ide som borde få dyka upp i huvudet på små flickor. Hej Blåsor!
 
Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0