Perfekta paret.

Jag gillar att läsa tidningen, speciellt på morgonen samtidigt som jag äter frukost. Maja blir arg när man gör det. Hon tycker att det är tråkigt att läsa tidningen. Jag tycker att hon är tråkig som inte vill höra om alla snatterier, misshandel och polistiska problem som med stor inlevelse presenteras i lokaltidningarna. Jag gillar charmen med lokaltidningar, att de kan av absolut inget alls få något att verka väldigt stort och viktigt. Det är riktigt duktiga journalister. Nu när jag bor i Eslöv har jag ingen lokaltidning att läsa. För att jag helt enkelt tycker att det är mer spännande att läsa nyheter från Karlskoga än Eslöv. Och som tur är kan jag få tag på mina favorit tidningar på internet. Aja, nu till det jag skulle säga. Jag läser även aftonbladet ganska ofta, häromdan stog det om en fotbollspelare som tatuerat sig. Tyvärr gick det lite fel och han går nu runt med ordet menstruation på kroppen. Roligt tyckte jag, mindre roligt tyckte nog han. I måndags fanns det en artikel som jag tyckte va väldigt givande. Den handlade om att par lyckas olika bra beroende på om de är storasyskon, lillasyskon, mellanbarn eller ensambarn. Jag kan alltså konstatera att jag ska leta efter en karl som är äldst i syskonskaran. Undra om det kan bli en av de inledande frågorna när man möter en ny människa. Det vore ju i och för sig smidigt att få veta det på en gång så man slipper lägga ner energi på en karl som ändå inte passar.

Här kan ni läsa vilken sort ni ska rikta in er på.
http://www.aftonbladet.se/wendela/article8529310.ab

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0