Tap zooa.

Jag är besatt! Jag har aldrig någonsin tyckt att det är sådär jättekul med tv/dator-spel och sånt. Jag har liksom inte tålamod att sitta i tusen timmar och klicka och greja. Men nu, när jag är 21 år då passar jag tydligen på att bli besatt. Det finns ett spel på iphone där man har sitt egna zoo, samlar pengar och köper mer land, mer djur, växter och allt som kan behövas på ett zoo. Man kan även föda upp egna djur och mixa två olka djurarter till ett nytt djur. Mycket spännande! Detta spel har jag och mina vänner blivit tokiga i och vi är inte sena att diskutera vilket djur som är bäst att korsa, köpa, hur man ska lägga upp zoo´t, hur mycket pengar och erfarenhet man får för varje djur och vilken level man är på. För att vi ska förstå varandra använder vi även de termer som spelet använder, alltså engelska. Level, coins, experience, fox, cross breeda, nursa, blitzen, stag, anteater och så vidare är numera ord vi slänger oss med. Akademiska termer är inget för oss. När vi talar med varandra så låter vi alltså ungefär som ett gäng exalterade 12 åriga C.S spelande ungar. Men vad gör det, vi har ju sjukt roligt och visar med stolthet upp våra zoon för varandra. I morgon kommer det bli riktigt spännande, jag har inte sett Hannas zoo på hela dan idag och jag kommer inte få se Julias zoo förrens till kvällen. Tänk hur mycket som har hänt under den tiden. Jag tycker att alla som kan ska ladda ner spelet nu på en gång. Ni kommer ha fruktansvärt roligt! Just det, "Tap zoo" heter det.

Nu ska jag tap zooa lite. 





Det var bra så. 
Petronella Ek  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0