Åååååka pendeltåg.

Nu är det ju inte riktigt pendeltåg jag har åkt. Utan bara tåg. Jag tycker att det är ganska rogivande att åka buss och tåg. Jag blir väldigt avslappnad, troligtvis för att jag vet att jag inte kan påverka varken farten eller den tid det tar att åka. Jag kan bara sitta där, titta ut genom fönstret, filosofera, flina åt bra låttexter och slumra lite. Väldigt skönt. När jag sitter där i tusen timmar, som det tar att åka från Karlskoga till Eslöv, så kommer jag på massor med bra ideer till blogginlägg. Men så fort jag kliver av tåget glömmer jag allt, precis som den där guldfisken som simmat ett varv i sin skål. Jag kanske borde skriva när jag sitter på tåget och har snilleblixtar, det ska jag nog göra nästa gång.

Nu kom jag på vad en av mina bra ideer var. Ni vet den där artisten Robyn, hon är ju bra. Väldigt bra faktiskt. Jag hade en av hennes första hittar, om inte den fösta hitten på min spellista idag. Den fick mig att le, "bra sagt" skulle Maja och Frida säga. Jag nöjer mig med att le. Just de här lite äldre låtarna som inte är så gamla att de blivit gamla godingar men ändå inte är nya är sjukt chramiga att lyssna på. Man återfår gamla minnen, från ungdomsåren. Hoppas ni får bra minnnen!

http://www.youtube.com/watch?v=zSPWt8KF7ZY&feature=related

Alla som ville ha hennes frilla räck upp en hand.
Peks hand är i luften.

Jag skickar med den här sköna låten också. Hon är klok den där Robyn!
http://www.youtube.com/watch?v=AqtsemR2iJU
Och hur bra va inte lilla sportspegeln?

Det va bra så.
Petronella Ek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0