Juridik.

Ibland blir man ju sådär extra nöjd med sig själv, den känslan hade jag igår kväll. Jag satt och knåpade ihop en inträdesbiljett inför dagens seminarium. Ni förstår på mitt program så måste man lämna in en biljett för att få vara med på seminarium och liknande påhitt. Biljetten går ut på att du skriver lite om tex en bok eller som den här gången referera tre rättsfall och plocka fram gällande lagar. Detta gör vi för att få ur så mycket som möjligt av den tid vi ska träffa våra klasskompisar. Jag ogillar biljetter men får väl erkänna att det är ett ganska bra påhitt. Det blir liksom lite svårare att bara glida med. I alla fall så satt jag med den där jäkla biljetten igår och läste och läste och läste och läste och läste, det kändes som om rättsfallen aldrig skulle ta slut. Mitt i allt slit blir jag helt plötsligt glad, nästan lite lycklig. Jag insåg nämligen att jag har gjort ett sjukt bra val av utbildning, det vill säga jag har inte valt att läsa juridik. Jag tycker faktiskt lite synd om alla stackare som måste läsa om rättsfall, lagar, förordningar i tusen år innan de lyckas ta sig från skolan.  

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0