Med andra ord.

Det finns en tävling då min förmåga att prata väldigt fort kommer till sådär bra hjälp så att jag ibland slår till med att vinna tävlingarna. De tävlingarna handlar om att förklara ett ord, med andra ord. Det innebär att om jag ska förklara fotboll så får jag varken säga orden fot eller boll. Och så ska ens lagkompis gissa vilket ord man vill få fram och laget ska klara så många ord som möjligt under en (ett?) timglastid. 
På Julias födelsedag spelade vi det här spelet och då hade jag och Hanna tagit hem segern om inte förusättningarna var så orättvisa. Det vi lärde oss från denna spelomgång är att bajs har chokladbrun färg och man kan äta choklad men inte bajs.
På nyårsafton kom spelet fram igen och det vi tar med oss från denna omgång är att om din lagkamrat säger, En korv som är prickig så ska du inte svara prickekorv, det är fel. Prova med typ salami.

Det va bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0