Och vinnaren är...

Som många kanske redan vet är Maja en sjukt dålig förlorare, allt man kan tävla i gör hon till en tävling och även saker som man egentligen inte borde eller kan utse en vinnare i gör hon med glädje till en tävling. Jag har hela mitt liv varit nöjd med tanken att delta och ha roligt. Jag gillar att leka, spela spel och pyssla med frågesport. Det gör mig lite extra glad och jag blir ofta väldigt taggad. Men när leken, spelet, frågesporten är över var inte det viktigaste att jag var vinnare utan att jag hade haft roligt och skrattat mycket. För det gör jag när jag har roligt, skrattar alltså och det mycket. 
Efter att ha varit vän med Maja i några år har mitt beteende ändrat sig. Jag har blivit väldigt inriktad på att vinna och har en helt annan inställning när jag ger mig in i tävlingar. Jag tycker fortfarande att det är sjukt roligt och jag skrattar mycket, ibland lite för mycket. Men jag blir irriterad om jag inte lyckas vinna och gör en grundlig analys av min insats. Jag gillar inte utvecklingen av mitt beteende. Jag kan dock tänka mig att Maja är väldigt nöjd med förändringen. Fast kom ihåg att jag inte är i närheten av Majas vinnarinstinkt än, så ni kan fortfarande spela spel med mig utan att få en muttrande förlorare. För om jag mot förmodan skulle förlora så släpper mitt grinhumör väldigt fort och jag kan acceptera att jag inte var bäst, denna gång.

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer
Postat av: maja

känns bra att du fått lite bättre perspektiv på livet!

2011-01-26 @ 20:28:42
Postat av: maja

känns bra att du fått lite bättre perspektiv på livet!

2011-01-26 @ 20:29:00
Postat av: Petronella

Jag anade att jag skulle göra dig stolt!

2011-01-26 @ 22:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0